donderdag 20 oktober 2016

MAC Nutcracker Sweet

Zoals elk jaar zijn er weer zoveel kerst collecties die uitkomen of zelfs al uit zijn. Er zijn een paar merken waar ik altijd extra naar uitkijk en MAC is er daar een van. Dit jaar heet de collectie Nutcracker Sweet en zit bomvol roze en zoete kleurtjes. 
Vandaag is het tijd om jullie kennis te laten maken met mijn favorieten uit de collectie en hopelijk weet ik iets te bemachtigen!







Als eerste de lipsticks (€21,50) in de collectie.
Van links naar rechts hebben we Kingdom Of Sweets, Flamboyish, Saucy Little Darling, So Good For You en Leap Of Delight.
Ik vind ze eigenlijk allemaal mooi behalve Kingdom Of Sweets. Die kleur lijkt mij veel te licht.


Dan hebben we MAC Nutcracker Sweet Plum Retro Matte Kit (€47). De kit bestaat uit een leuk toilettasje, een upward lash mascara in zwart, een lipstick in Dancing Flowers en een Retro Matte Liquid Lipcolour in Oh, Lady.


De collectie bevat ook drie oogschaduw palettes.  Smoky eye compact (die zie je hierboven), Cool eye compact en Warm eye compact. Van de drie vind ik het Smoky eye compact (€42) het mooist en ik denk ook het meest draagbaar. In alle eerlijkheid schijnt de kwaliteit van de palettes van voorgaande collecties wel minder te zijn dan van de normale standaard palettes of oogschaduws. Hoe dat bij deze is weet ik niet. Lekker swachten in de winkel zou ik zeggen!


Zoals altijd hebben ze ook weer setjes uitgebracht met de Viva Glam lipstick(s) en lipgloss. Voor iedereen die niet weet wat dat inhoudt, Viva Glam is het goede doel binnen MAC. De opbrengst van elke verkochte Viva Glam product gaat naar het MAC aids fonds. Je koopt dus niet alleen een mooi lipproduct maar je doet ook meteen iets goeds! Ieder jaar heeft MAC een bekend persoon die verbonden is aan de LE lipstick en lipgloss en dit jaar is dat Ariana Grande. Ze hebben dan ook een setje (€38) samengesteld met haar producten en die zitten verpakt in een leuk tasje.
Daarnaast is er nog een palette (€29) waarin drie standaard Viva kleuren zitten, Viva Glam I, Viva Glam II en Viva Glam VI. Dus wil je iets moois kopen en wat goeds doen, dan zou ik voor een van deze producten gaan.


Een van mijn meest favoriete dingen van de kerst collectie zijn de mini setjes. Je krijgt voor niet super veel geld toch veel producten en je kunt dan vier verschillende kleuren uitproberen en naar verhouding is zo'n setje erg goedkoop.
Hierboven zien jullie de Nude lipgloss kit (€38) en bestaat uit drie cremesheens en een dazzleglass. De namen van de glossjes zijn Fashion Whim, Nutty & Naughty, Pure Delight en Prancin' Dancin'.



En dan het laatste, maar zeker niet het minste. Van dit setje werd ik echt super enthousiast! De kleuren en allemaal in mini, want zeg nou eerlijk, hoe vaak maak jij een full size lipstick op? ik nog nooit. Maar goed, er zijn drie sets en degene die je hierboven ziet is de Pink lipstick kit (€38) en verder heb je nog Red en Nude. Pink en Red spreken mij het meeste aan. Qua nude draag ik dan toch liever een lipgloss. Het Pink setje bestaat uit Impassioned, Dangerously Red, Girl About Town en Heroine. 

Zo dat waren mijn favorieten van de MAC kerstcollectie. Vooral lipproducten valt mij op... Nu heb ik dat ook helemaal ontdekt dus misschien ligt het daar aan en als ik eerlijk ben, ik heb al zoveel oogschaduw.

Qua verkoop informatie kon ik dit vinden:
De producten uit dit artikel van de MAC Nutcracker Sweet collectie zijn vanaf 5 november 2016 bij de verschillende MAC Cosmetics verkooppunten te koop en op 29 oktober 2016 gaat de collectie is voorpremière bij De Bijenkorf. Let ook even op de online shop van MAC, daar zullen de producten waarschijnlijk al op 27 oktober 2016 te koop zijn. (alle informatie over data & verkooppunten zijn onder voorbehoud).  
(Deze informatie komt van: Beautyscene.nl)

Houdt er ook rekening mee dat sommige producten Online exclusive of Store exclusive kunnen zijn.

Welk setje spreekt jullie het meeste aan? De collecte bevat ook nog veel meer en zou zeker even gaan kijken als het in de (virtuele) winkel ligt! 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen